Kronika
Dzień Amerykański
23 marca 2009 obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Amerykański. Był to projekt interdyscyplinarny łączący takie dziedziny jak: geografia, historia i język angielski. Celem projektu było ukazanie historii powstania Stanów Zjednoczonych i rozwijanie wśród uczniów ciekawości i otwartości wobec kultury i obyczajów Stanów Zjednoczonych. W halu szkoły można było podziwiać plakaty ukazujące charakterystyczne miejsca i symbole Ameryki. Charakter Dnia Amerykańskiego oddały motywy amerykańskie zaakcentowane w strojach uczniów i nauczycieli – podziwialiśmy stroje Indian, kowbojów i policjantów. Za najbardziej oryginalne przebranie uznaliśmy strój uczennicy klasy 6b, która w tym dniu była jak ‘Statue of Liberty’. Uczniowie pracowali grupowo, metodą burzy mózgów, mapy pojęciowej, dyskusji i gry dydaktycznej. Nad przebiegiem gry czuwali uczniowie klas 6, którzy spisali się na medal w realizacji zadań zaplanowanych przez zespół nauczycieli języka angielskiego. Zadania związane z elementami historii, geografii, muzyki i tańca były dostosowane dla klas młodszych (0-3 SP) i klas starszych (4-5 SP). Zabawa w Dziki Zachód rozpoczęła się od wysłuchania zapisów dziennika, ukazującego podróż przez dzieje Stanów Zjednoczonych. Następnie każda klasa, której nazwa pochodziła od danego stanu lub nazwiska prezydenta, odwiedzała charakterystyczne miejsca Ameryki. Dzień był pełen przygód i niezapomnianych wrażeń. Zakończeniem Dnia Amerykańskiego było rozdanie symbolicznych nagród i certyfikatów wyróżnionym osobom. W imieniu zespołu nauczycieli języka angielskiego składam podziękowania wszystkim, którzy pomogli nam w organizacji Dnia Amerykańskiego.