Kronika

2022.02.16

Blok tematyczny czwartych klas „Igrzyska Olimpijskie”

Edukacja poprzez sport oparta jest na wartościach olimpijskich, filozofii olimpizmu, wiedzy o historii Igrzysk Olimpijskich oraz autorytecie sportowca-olimpijczyka. Uzupełnia zintegrowane i międzyprzedmiotowe podejście do nauczania.

Inspiracje w tematyce olimpijskiej znajdują nie tylko prowadzący zajęcia WF i trenerzy sportowi, ale także nauczyciele historii, języków, plastyki, matematyki – łączeniem różnych obszarów tematycznych.

Planowane rezultaty:

– Stworzenie mapy myśli w klasie

– Stworzenie klasowego kodeksu fair play

– Stworzenie pieśni pochwalnej/listu gratulacyjnego dla ulubionego sportowca

– Wykonanie wybranej pracy plastycznej (maskotka, rzeźba, hasło na koszulkę itp)

– Stworzenie sportowego hymnu STO

– Praca multimedialna: stworzenie logo Zimowych Igrzysk Olimpijskich/ maskotki/ dyplomu

– Zdobycie umiejętności jazdy na łyżwach

– Stworzenie plakatu w języku angielskim dot. sportów olimpijskich