Kronika
Blok tematyczny czwartych klas „Igrzyska Olimpijskie”
Edukacja poprzez sport oparta jest na wartościach olimpijskich, filozofii olimpizmu, wiedzy o historii Igrzysk Olimpijskich oraz autorytecie sportowca-olimpijczyka. Uzupełnia zintegrowane i międzyprzedmiotowe podejście do nauczania.
Inspiracje w tematyce olimpijskiej znajdują nie tylko prowadzący zajęcia WF i trenerzy sportowi, ale także nauczyciele historii, języków, plastyki, matematyki – łączeniem różnych obszarów tematycznych.
Planowane rezultaty:
– Stworzenie mapy myśli w klasie
– Stworzenie klasowego kodeksu fair play
– Stworzenie pieśni pochwalnej/listu gratulacyjnego dla ulubionego sportowca
– Wykonanie wybranej pracy plastycznej (maskotka, rzeźba, hasło na koszulkę itp)
– Stworzenie sportowego hymnu STO
– Praca multimedialna: stworzenie logo Zimowych Igrzysk Olimpijskich/ maskotki/ dyplomu
– Zdobycie umiejętności jazdy na łyżwach
– Stworzenie plakatu w języku angielskim dot. sportów olimpijskich